Selasa, 26 Februari 2013

Tika Ketiga


 
Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah, blog Jazmi : Tekadku Yang Kukuh telah pun mencapai usia tiga tahun mengikut tahun Masihi. Memandangkan saya menetapkan bahawa blog ini akan disambut setiap setahun setengah, maka sempena sambutan kali kedua, saya membuat sebuah post khas untuk berkongsi artikel-artikel menarik yang telah diterbitkan di dalam blog ini.

Di samping itu, blog ini juga akan mengalami pembaharuan dari segi reka bentuk. Lagipun, template blog saya ni ada juga digunakan sebuah lagi blog yang popular (dan sesetengah orang menganggap saya meniru blog tersebut). Maka disebabkan rasa kurang senang yang terbit, maka blog ini akan berwajah baru.

Namun untuk post istimewa ini, seperti artikel Tribute 365+203, saya bawakan kepada anda senarai artikel atau post yang terbaik pernah diterbitkan di blog ini. Dimaklumkan bahawa artikel-artikel ini tidak termasuk artikel yang telah diterbitkan pada setahun setengah pertama (yakni hanya artikel-artikel selepas artikel Tribute 365+203.

Dalam tempoh tersebut, 30 artikel/blogpost telah berjaya dihasilkan.

Kategori Popular

1.       Campak dan Cacar Air (31 Mei 2012)
Satu artikel saya tulis selepas saya sembuh daripada cacar air. Saya kongsikan maksud, perbezaan, tips, pantang larang dan banyak lagi tentang campak dan cacar air.

2.       Amir, Kahwin dan ... (28 Januari 2012)

3.       IIUM Kuantan (27 Jun 2012)
IIUM Kuantan berdasarkan pandangan saya yang telah berada di sini kira-kira 5 bulan.

4.       Sekitar Kuantan (1 Ogos 2012)
Beberapa tempat menarik di Kuantan diceritakan dalam post ini.

5.       DAJJAL : Bersediakah Anda? (12Oktober 2011)
Antara perkara yang sangat penting untuk diambil tahu memandangkan kita sudah berada di hujung zaman.

6.       SUKMA 2012 : Sesuatu Yang Menarik (9Julai 2012)
Satu perkongsian pengalaman saya ketika bertugas sebagai sukarelawan SUKMA ke-16. Apa yang menarik? Bacalah artikel ini.

7.       IIUM Kuantan : Taaruf Week (6Julai 2012)

8.       Adakah 729 barkod Israel? (15November 2011)
Pasti anda pernah terbaca amaran supaya tidak membeli barang yang ada kod Israel (729). Adakah benar kenyataan tersebut atau ada maksud tersirat?

9.       Sukan Malaysia (SUKMA) Ke-15, Pahang (5 Julai 2012)

10.   Mahallah At-Tabari (3 Ogos 2012)

Disyorkan
1.       Senjata Mukmin Tak Berkesan? (5 November 2011)

2.       Seberat Gelas Kosong (9 Februari 2013)
Seorang bijaksana berkongsi ilmu dengan anak muridnya melalui cara yang unik; menggunakan gelas! Apakah kisahnya?

3.       SUKMA 2012 : Sesuatu Yang Menarik (9 Julai 2012)

4.       DAJJAL : Bersediakah Anda? (12Oktober 2011)

5.       Sebab Aku Jadi Kuat (30 Januari 2013)

6.       Bencana Y2K
-Bahagian 1 (6 September 2012)
-Bahagian 2 (16 September 2012)
Suatu penyelidikan ilmiah tentang suatu bencana yang pernah menggerunkan dunia suatu ketika dahulu. Dikatakan berkaitan dengan teknologi. Ketahui lebih lanjut dengan membaca dua artikel ini.

7.       Rasulullah Menjerit Di Pasar? (30 Oktober 2011)
Peniaga yang menjerit-jerit di pasar dikatakan mengikut teladan Rasulullah yang juga seorang peniaga dahulu. Benarkah?

8.       Adakah 729 barkod Israel? (15 November 2011)

9.       Benarkah Saintis Barat Merendahkan Makanan Rasulullah? (5 Januari 2013)
Kambing makanan kegemaran Rasulullah, tetapi saintis Barat mendakwa makanan tersebut boleh menyebabkan darah tinggi. Betulkah penyataan ini? Siapa yang betul, siapa yang biul?



Tiada ulasan:

Catat Ulasan